Dishidroza imi mbatraneste mainile

Dupa amortirea iernii, Primavara mi-a trezit la viata si bubitele dishidrozei. Au izbucnit cam de vreo luna si s-au extins in jos, depasind cu jumatate de cm “linia capului” din palma. In aceasta perioada am consumat, ocazional, ciocolata in cantitati mici, prea mici ca sa le consider declansatoare. Am avut si o saptamana mai neagra, cu crapaturi in palma. Cand imi era mai greu si nu se mai putea, aplicam crema luata de la o farmacie(nu ma intrebati cum se cheama, nu stiu), si in cateva zile imi trecea. Cred ca-i timpul sa incerc cateva din solutiile prezentate de unii vizitatori ai blogului, cum ar fi Ane.

Ce-am mai observat e ca toata povestea asta cu eczema imi face mainile sa arate mai batrane..

5 thoughts on “Dishidroza imi mbatraneste mainile

  1. Voiam sa intreb, cum a aparut dishidroza la tine ? Am vazut ca ai scris ceva de fulgi de ovaz (cred), iar bubitele ar fi o reactie alergica la alimente cu nichel.
    Ce gasesc eu foarte ciudat e ca nu schimbasem ceva in alimentatia mea acum un an si ….aproape 2, dar am schimbat meseria, trebuia sa lucrez intr-un mediu steril asa ca brusc am inceput sa ma spal foarte des pe maini (la inceput cu un sapun oarecare, nu am acordat mare atentie) si sa folosesc foarte mult dezinfectant de maini, gel dezinfectant, manusi cu pudra. In decursul a catorva luni am observat efectele secundare si pe rand am schimbat manusile, sapunul cu unul mai delicat si asa mai departe, dar ma spalam la fel de des si starea mainilor a inceput sa se inrautateasca de la piele foarte uscata la crapaturi si rani, iar apoi bubite/besici/vezicule, cum vrei sa le spui. Am cautat creme, dar atunci nu eram atenta la chimicalele din cosmetice si am primit si cumparat creme pe baza de uree, ultrabas, ultrafil – astea recomandate de dermatolog, iar mai tarziu am citit pe un blog ca ultrabasul este o parafina ce in timp poate crea cancer de piele. Dovedit sau nu, nu m-au ajutat si prefer sa evit asa ca dupa mai muuulte cercetari am ajuns la produsele naturale de care am scris in post-ul trecut.
    Am observat ca dupa ce fac dus, dupa stat in apa 10-15 min, degetele (ele sunt afectate) se umfla si besicutele se fac si mai mari, arata ca niste castraveti si se usuca greu, ca ziua a doua sa fie si mai multe besicute. Ce am incercat de 2 ori saptamana asta si a functionat, a fost sa imi usc mainile cu uscatorul de par (e ionic, nu stiu daca asta conteaza sau nu, asta nu am cercetat :)) si aplicat crema. Nu pot sa zic ca s-au vindecat sau ca au disparut, dar important a fost ca au dat mult inapoi, foarte mult. A doua zi nu a mai fost degetele asa de umflate si nici atat de multe besici. Nu stiu daca sa recomand “metoda”, pot sa o impartasesc, la mine a functionat. Paradoxul este ca boala/afectiunea asta de piele a fost declansata de abuzul de chimicale/dezinfectanti s.a. care au dus la uscarea pielii, dar ca efect am besici pline cu lichid care abia vor sa dea inapoi. Am citit pe romedic.ro/dishidroza cate ceva. Mi se pare intriganta denumirea de dishidroza, iar acolo e explicata ca hipersudoratie-transpiratie excesiva, asa mi-a venit ideea cu uscatorul (si pentru ca abia mi se uscau mainile).
    Desi e mult si plictisitor sa citesti atat “roman” scris de unul si de altul pe un blog, scriu pentru ca imi doresc ca problema pe care o am eu sa nu o aiba si altii, daca gasesc macar ceva mic mic mic de tot care poate ajuta si la randul meu pot sa aflu si sa invat din experientele altora, e super.
    P.S.: am dubii referitoare la alimentatie, poate o fi acum un nivel de supra plin de …ceva, o sa incerc sa fac ceva si in privinta asta. O cauza este…

    Like

    • Buna, Ane, multumesc ca ai impartasit cu noi atatea. Pot sa-mi imaginez cat de groaznic se simteau mainile tale dupa folosirea atator dezinfectante. Care e starea lor acum? Nu-ti fa griji cu privire la faptul ca scrii atat. Orice sfat sau “poveste” a bolii este binevenita pentru ca asa ne ajutam unii pe altii in gasirea unor solutii care sa ni se potriveasca.

      Like

      • Asa e, invatam unii de la altii, munca sau studiul in echipa sunt mai bune decat pe cont propriu 🙂 Starea mainilor e mult mai buna acum, pielea e altfel, sunt multumita de cum evolueaza desi inca mai am momente in care sunt trista pt ca desi se vindeca, reapar (totusi nu asa de mult ca acum cateva luni). Mi-as dori sa treaca instant,dar trebuie sa am rabdare…multa! Cred ca produsele naturiste sunt mult mai eficiente decat cele chimice, DAR procesul de vindecare se desfasoara mult mai lent. Referitor la alimentatie am dubii,nu stiu ce sa cred, am inceput un jurnal ca sa analizez ce reactii am in functie de ce mananc.
        Nu sunt sigura de perioada, cred ca aproximativ o luna?.. de cand nu mai folosesc crema cu cortizon,singura de la care imi treceau besicile de pe degete in cateva ore, eventual lasam peste noapte, iar ziua urmatoare nu mai erau. Dar rezolva problema doar pe moment. Dupa atata timp de folosire mi se subtiase pielea si arata ca o foaie de hartie.
        Sensibilitatea pielii e mostenita genetic la mine. Am aflat ca si tatal meu avuse aceeasi problema in tinerete cand trebuia sa spele foarte mult cu mainile, iar mai tarziu cand lucrase cu var. Dishidroza a fost efectul. O multitudine de besicute pe maini. Mi-a spus ca prima oara cand i-au aparut a folosit lanolina (nu si-a facut atatea griji cate imi fac eu acum, grijile sunt si ele un factor negativ), iar dupa o perioada…, nu mai stie, i-au trecut. Apoi a 2a oara cand i-au aparut, a facut o cura de aloe vera, a baut suc de aloe cateva luni si dupa aprox. un an i-au trecut.
        Lanolina folosesc deja si e cea mai buna dintre toate kilogramele de crema ce le-am luat pana acum. Mi se pare grozav ca e doar grasime de pe lana oilor si atat de buna pt piele (m-am uitat la metoda de obtinere a lanolinei ca sa ma linistesc ca nu sunt chinuite animale pt asta). O sa incep sa beau si suc de aloe vera, il folosisem doar extern pana acum. Un tip de pe youtube povestea despre problema lui, dishidroza, si a spus ca singurul lucru ce l-a ajutat a fost sa isi dea cat de des posibil cu aloe pe maini. Dupa o vreme buna i s-au redus considerabil. Nu au disparut batand din palme, dar spunea ca doar asta a functionat la el.
        In incheiere, ma bazez acum pe un “tratament” cu lanolina – extern si aloe – intern, poate o sa incerc si bentonit/zeolith/argila-nisip ceva(asta a recomandat medicul pt detox., dar inca nu sunt sigura)si voi vedea 🙂 Doamne ajuta sa treaca!
        P.S. inca iau capsulele de care am scris in post-ul trecut pt sistem imunitar, B complex, zinc, nu stiu cat de mare e efectul lor asupra problemei de piele, eu sper ca ajuta.

        Like

  2. Uf habar nu am cum fac, de fiecare data incerc sa nu scriu romane, sper sa ai tu si cei care intra pe blog rabdare sa citeasca pana la capat, poate gasesc ceva util :))

    Like

Leave a Reply

