De ce am deschis acest blog

Dishidroza imi da tarcoale de mai bine de 14 ani. Eram studenta si-mi aparusera pe marginea degetului inelar de la mana stanga niste bubite care nu mai conteneau sa-mi produca mancarime. Am fost la dermatolog si mi-a recomandat o crema, cu care mi-a trecut. Am renuntat atunci la toate inelele (purtam cate unul pe fiecare deget).

Boala a avut grija sa se intoarca periodic, dar dadeam repede cu cremuta magica si bubitele dispareau dupa 2-3 zile. Era o crema din gama corticoidelor. Au trecut anii asa, dar anul trecut dishidroza mea s-a agravat considerabil, cam in ultimele luni de sarcina. Incepusem sa mananc la greu ciocolata, nu mai stiam masura. Cu crema nu ma dadeam pentru ca imi era frica sa nu treaca prin sange la bebelus. Iritatia era greu de imaginat. Pielea se inrosea, descuama, usca. Nu trecea pana la capat, ca apareau alte bubite. Situatia e aceeasi acum, in alaptare. Recent mi se intarise atat de tare pielea, ca a crapat la baza degetului si se putea vedea carnea vie. Inutil sa spun ca imediat dupa nunta am transferat verigheta pe mana dreapta.

Cremele si alte solutii externe ajuta doar la ameliorarea starii si cicatrizarea ranilor. Caut un remediu de combatere a dishidrozei pe cale interna. Cine-l stie, il astept sa ni-l impartaseasca aici!

2 thoughts on “De ce am deschis acest blog

  1. Am avut aceleasi manifestari in urma cu multi ani, 1994, in primul an de facultate. Acum pastrez situatia sub control. Ce am facut si ce diagnostic am primit?!

    La cabinetul studentesc doctorita mi-a spus ca e suprasolicitat sistemul nervos si ca in loc sa biciuesc celula nervoasa , sa o las sa se odihneasca. Sa evit excitantii nervosi: dulciurile cafeaua, ciocolata, sa am 8 ore de somn Asa am trecut urmatorii ani de facultate fara nopti albe, fara cafea, fara ciocolata desi tanjeam la ciocolata. Si m-am chinuit cativa ani cu recidive, cu refacerea pielii care devenise subtire ca o foaie de tigara si crapa si la apa, dar la detergent, lamaie, rosie, ce sa mai zic?

    In 2007 incepeau aceleasi manifestari. Am luat vitamin A+D2 o luna de zile, 1 comprimat/zi, mai erau niste unguente (Diprosalic, tractopon), dar in functie de cum e pielea ti le recomanda dr.

    Nu am acceptat niciodata diagnosticul si nici alti dr cu care am mai vorbit, asta pentru ca pielea mea nu are acum nici o manifestare. O sensibilitate interna exista si se poate manifesta cand gaseste teren slab. O cafea bauta azi nu face nici un rau, dar azi o cafea maine o ciocolata si cateva ore in minus de somn, si zi de zi cate ceva duc deodata la dezechilibru .

    Like

Leave a Reply

